Friday, March 24, 2006

dunes in the Netherlands!


Sii!! Can you believe it? I do, I have seen it. Dunes with pineforest in the Nederlands!!

I thought I was in Barbate the time I was in the forest last time. In the Veluwe zone, the forest seems amazing.

The competition was 8,5 km long. I tried to run during all the time but it was difficult. The terrain was so flat, as always, but the dunes made more difficult to find the controls.

De totes maneres, crec que el nivell tècnic de les competicions a Holanda es inferior al nostre. És més fàcil trobar els controls i has de correr més. Les curses són més llargues, també pot ser perquè el desnivell és gairebé inexistent.

Els boscos són en general molt oberts. De tant en tant a la última cursa, podies trobar zones amb més sotabosc, però les meves cames estan com noves després de les curses, casi no necessito mitjons. A la última, hi havien zones amb límits de vegetació, amb arbres replantats, arrenglerats... tot el bosc té pinta de ser artificial, però ara ja has became més real i natural. Durant la carrera vaig poder veure, per la meva sorpresa, dos "alces" enormes al bosc. Van correr tan bon punt em van veure pero va ser impresionant trobar-me'ls.

D'altra banda, trobo molt a faltar l'ambientillo de les curses a Catalunya. Aquí la gent corre, es canvia, xerra una mica, mira els resultats i marxa. No comparen els resultats, no fan entrega de premis, no hi ha caliu... potser és que jo arribo tan tard que mai no veig aquest ambientillo. O potser és que encara no conec gaire a la gent i no parlem gaire.

No hi ha molta gent jove. Crec que l'altre dia devien haver unes 80 o 90 persones com a mooolt, i potser 15 d'elles eren gent jove.

El meu estat orientador a Holanda no està normalitzat ara. No estic federada. Vaig preguntar si era necessari, i que implicava estar federada. Em van comentar que per unir-te a un club havies de pagar aproximadament 30 euros (no se si això incloia la fitxa federativa) i amb això tenies una reducció de la quota d'inscripció a cada cursa. Em van comentar que per mig any no valia la pena.

La veritat és que estic totalment enganxada. Aquí no és el mateix, tinc moltes altres distraccions. Tot i això, segueixo somiant amb les curses, amb l'ambientillo orientador, amb els mapes, les bruixoles... I us trobo molt a faltar!!! El que no trobo a faltar són els esbarzers... ;)

Un petó i fins la propera!!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

si si, moltes dunes i todo lo que tu quieras.... pero encara feu servir el sistema de targes!! pero si es prehistòric!! jajajajaja amb lo be que van les pinces electròniques... aixxx estos holandeses, a ver si se ponen las pilas!!
Apa noia, moltes gracies per mantenir-nos informats!!
Fins aviat (es un dir...)
Jordi

9:59 AM  
Blogger mir said...

jaaaa!!! jo que m'havia portat la meva pinsa electronica for if the flies... quina deception. Pero els boscos son xulos :D ara, com l'ambientillo català... no hi ha res :D

(mír)

12:58 AM  

Post a Comment

<< Home